Selasa, Ogos 18, 2009

Masalah masalah masalah.... lagi..


1. Pertamanya, saya menghadapi masalah dengan connection internet apabila 2 hari lepas berlakunya kilat di UMP dan seterusnya menyebabkan masalah Internet melanda.


Action: Saya telah pun memaklumkan kepada Pihak Pengurusan Penginapan KK2 dan tinjauan daripada pihak berkenaan telah pun dibuat namun masalah masih berterusan. (We'll see 2-3 days more)


2. Masalah seterusnya berkenaan dengan Air di rumah saya, E34, di mana rumah-rumah lain ada air namun rumah saya menghadapi tekanan air yang rendah menyebabkan saya menghadapi masalah air walaupun bekalan air masih berterusan. Suspect saya ialah tangki atau paip yang tersumbat.


3. Hal berkenaan dengan air ini amat teruk sehinggakan saya terpaksa mandi atau bersih diri hatta mengambil wudu' pun di rumah sebelah.


Action: Telahpun maklumkan ke pihak pengurusan KK2 namun apa yang di beri ialah Spanar. Ya, spanar, dengan harapan saya dan rakan-rakan serumah baiki sendiri. Tetapi bagi saya, hal ini semestinya tidak bagus dan tidak praktikal kerana orang yang dibayar untuk menjalankan kerja tersebut tidak lakukannya tetapi ornag yang membayar gaji-gaji mereka dipaksa untuk lakukannya. Saya dan rakan-rakan telahpun baiki tapi air ada sementara sahaja dan akhirnya tekanan air masih lagi lemah.


4. Sabar je lah....



Wassalam..



5.30pm, 18/08/2009, Perpustakaan UMP.

Tiada ulasan: