Rabu, Ogos 19, 2009

Apa yang berlaku?




1. Apa sebenarnya berlaku? Perkara yang sering menjadi pertikaian dan sering bermain dalam fikiran saya adalah berkenaan PTPTN.

2. Hal ini disebabkan oleh masalah yang dihadapi oleh saya yang melibatkan duit. Saudara-saudari bayangkan sekiranya kekangan untuk menghadapi semua tohmahan para pensyarah apabila bahan rujukan tidak mampu dibeli hanya kerana masalah PTPTN ini?

3. Perkara yang menjadi lebih hebat kesannya sekarang ini ialah kerana Bulan Ramadhan hampir tiba dan saya fikir, insyaAllah, hari Sabtu ini adalah 1 Ramadhan, dan dengan kekangan duit ini menyebabkan saya dan rakan-rakan yang belum menerima PTPTN merasa susah.

4. Saya tidak menyatakan kepada mereka dari golongan keluarga yang berpendapatan tinggi tapi apabila memikirkan bebanan kepada keluarga di mana kita hanya menggunakan keluarga sebagai tempat untuk meminta wang di kala kita yang telah pun dewasa, remaja, dan boleh menerima PTPTN itu, semestinya tidak sabar menanti datangnya wang 'pinjaman' tersebut.

5. Saya telah pun mengambil langkah inisiatif di mana saya telah pun memaklumkan pihak MPP dalam bahagian Kebajikan berkenaan hal ini pada hari ini namun masih memerlukan masa juga kepada pihak MPP ini untuk membalas dan mengambil tindakan terhadap complain saya.

6. Apa yang penting sekarang ini ialah, Sabar dan Wait & See.


Sekian saja untuk kali ini.


9.17am, 19/08/2009, Perpustakaan UMP.

Tiada ulasan: